Länge sedan....

... av olika anledningar har jag inte hälsat på hos herr G i hans atelje på länge.
Han är i full färd med att färdigställa utställningen i Sveg om någon dryg månad.



Ett litet exempel på Arne G´s målningar. Kanske är den omgjord nu. Inte vet jag.
Han skissar länge efter en plötslig idé. Därefter målar han. Ibland målar han om.
På vårkanten brukar han elda upp de som inte känns kul att fortsätta med...

Tavelbränning hos herr G har jag visat lite av tidigare.

Den här målningen hoppas jag att han inte vill bränna upp. Jag försöker vara närvarande vid nästa tavelbränning och rädda en del från förintelse...

Tror nog att jag kan slussa in Erling för en liten titt in i Arnes ateljé efter skidäventyren i morgon.

Erling ska också börja måla igen tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0