INBJUDAN!

Vi har en tid pratat om att det vore kul med andra namn än Hål 1, Hål 2, och så vidare på vår golfbana.

Och de gånger vi hört talas om det så har massor av idéer dykt upp. Alla entusiastiska. Många har tyckt att namnen ska ha ett visst tema. Naturen, kulturminnen, speciella händelser, o s v....

Jag tycker att man kan blanda friskt!
Annars duger väl 1 - 18 som tema... :-)

Nu vill jag bjuda in till en namninsamling.

Skicka era förslag till:
ulf.bjorklund snabela mora.se  Snabela heter krullalfa i Norge tror jag...

En motivering till varje namnförslag är värdefullt. Det ger större förståelse till namnet och ett roligare minne om man lyckats göra trettiofyra i på hålet, eller kanske Birdie eller bättre... tänker nu på hål 17 och KM för några år sedan.

Jag har förslag på namn till hål 3 (Myren. Utan motivering), hål 6 Fjällbäcken (många bäckar och vattenpåfyllning..), Hål 14 Björnbäcken (bäcken där björnen som knallade in för några år sedan). Havet har ju redan ett namn.

Hör av er så spånar vi vidare. Det ena ger det andra liksom. Fjorton knäppa förslag kan leda fram till en pärla. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0