Golfträning, Klingforstitt och björnspår...

Erling tränade lobb och chipp med en Sandwedge. Jag övade inspel med en Järnnia.

Erling slog från mattan under tak med landningsområdet i skogen ungefär 30 - 50 meter bort.

Erling "green" är väldigt lik en skog...


Jag höll mest till bakom rangen på kullen mellan parkering och range.

Jag spelade mot den ensamma tallen på lagom avstånd för en nia. Men jag provade också några "skott" bort mot Erlings green. Klubbens flaggstång finns ju där, och det kändes som ett bra mål. Men efter att ha gjort en Hole in One på tredje försöket så avbröt jag den övningen. Jag landade på fundamentet och ville inte riskera att pricka stången...

Därefter gjorde vi den obligatoriska turen till Klingforsen. Där har det inte hänt mycket.


Men det hände desto mer när vi skulle åka därifrån. En kvinna från Idre hade motionerat med stavgång bort förbi skjutbanan och sett relativt färska björnspår på tillbakavägen...

Vi åkte dit och fotograferade.
En ganska stor nalle hade gått över vägen ungefär mitt emellan skjutbanan och Puttes badtunnor..


Inte helt färska spår, men knappast mer än två dygn gamla. Troligen bara ett dygn.
Erling sträcker fram handen för att ge en uppfattning om storleken.


Tydliga rispor efter björnklor i tassavtrycket.

Spännande. Undrar om det var folk hos Putte när björnen lufsade förbi på bara drygt hundra meters håll..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0