Golfens förutsättningar ser glada ut.

Utan ett gäng som sköter om banan så blir det snart bara övningsgolf i ett skogsbryn.

Vår nye Greenkeeper Anders inspekterar banan tillsammans med Robert och Jonas.

Dom tyckte att det såg bra ut och skrattade bara åt min oro. Och Anders lugnade mig med att det självklart blir spel på banan med provisoriska greener när det har torkat upp lite mer på Fairway.

Öppningsdatum är enligt klubbens hemsida den 23 maj. Hur man nu kan veta det så långt i förväg.

Är det vanligt att golfklubbar annonserar öppning en månad eller mer i förväg?
Nej det tror jag inte.

Men hur som helst så är det snart spel på banan med provisoríska greener. Det torkar fort nu. Och snöfritt är det på de delar av Fairway vi använder mest.

Det är ju kul för medlemmar med fritidshus i närheten som kan bjuda in greenfeegäster till rabbaterat pris när som helst. Men att vänta till 23 maj känns helt fel enligt mig.

Det är ju nu snart som banan är mest exotisk och annorlunda. Vilka andra banor kan erbjuda en skidtrur på Städjan på förmiddagen och en golfrunda på eftermiddagen? Eller en golfrunda först och en adrenalinkick i Klingforsen på eftermiddagen när flödet är som högst? Visserligen på provispriska greener, men det är ju inte greenerna som medelhandikapparna njuter mest av i sitt golfspel. Det handlar mest om vägen dit.

På greenerna och omkring greenerna förlororar visserligen vi medelhandikappare flest slag, men vi har mest utbyte av golfen i umgänget fram till green.
 

Bort med den negativa reklamen från hemsidan. Bort fort, fort...

Vårt övningsområde mot skogen med Egons och Audi i bligkfånget har ökat i omfång.

Den lilla skalbaggen på två ben är en suddig bild av Erling som plockar upp alla bollar vi slagit ut. Och han plockade fler under snön än vi slagit ut. Bra nos på den...

Erling , Alf och jag har ju i några veckor tränat med Fredriks rangebollar som vi hittat. Först i snöfri skog, senare i ett krympande snötäcke på rangen.

Vi hade lämnat en hink bollar kvar åt de som ville träna. I dag när vi kom så låg det en hel del bollar utspridda på rangen, och hinken stod där gapande tom.
Trist.

Men Erlig och jag plockade ihop ett par hinkar. En full hink gömde Erling på ett finurligt sätt.
En annan halv hink fick stå tillgänglig för den som fattat poängen.

Slå ut bollar, räkna, hämta hem samma antal, och lämna även övriga bollar till nästa om du råkade plocka upp fler bollar.
Enkelt. Men egen bekvämlighet vinner ofta över förnuft och omtanke.

Men vi for till Klingforsen också. Och träffade en Björn.

En BjörnE som hade cyklat ut.
Erling ser ut som han funderar på att hoppa i... Livbojen finns ju nära på trädet till höger.



Svårt att se här kanske, men en halv meter högre vatten pressar sig ner nu. I morgon blir det mycket värre.
Jag lovar! 

Men jag lovar inte att någon badar.... skulle var jag i så fall. Nej absolut inte, men kanske med ett bra rep att hålla i när det blir sommar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0