Gladare Påsk!

Soligt i dag. Men det som slår en mest är färgen på himlen sådana här dagar.
Klarblå...

Solen törs man ju inte titta på, men den är över allt. Och den lyser upp och värmer enormt med all reflekterande vit snö.

De snart fullvuxna Erling och Ulf hade sällskap med lille Ove och åkte skidor i Fjätervålen i dag.
Dimman låg tät över byn på morgonen, men det räckte med en titt på Fjätervålens webkamera för att se vilket väder som egentligen fanns till hands.

Soldyrkarna fanns redan på plats i stora drivor... menar alltså att snödrivorna var fulla av lyckliga solnjutare.


Vi hade så kul med skidåkningen så jag höll nästan på att glömma ta bilder.

Men när snön hade blivit spännande mjuk efter några timmar så tog jag fram kameran och tog några bilder på Ove.
Jag åkte ner en bit i Örnen och hann faktiskt ta tre bilder när Ove passerade.

Oooops...

Men med lite mer fart så funkar det bättre...

Sista branten kvar, nu ger jag snart järnet...

Det blev ett knepigt före efter några timmar. Det fanns bara två sätt att åka.
Kortsvängar med lätt bakvikt för att parera för de plötsliga bromssugen under skidorna, eller max fart med mjuka knän så att man liksom flöt ovanpå...

På hemvägen passerade vi Chocken och tog en liten paus för att på avstånd se hur några tog sig ner med snabba kortsvängar. Jag hade inte kameran tillgänglig just då, men innan dess såg vi några som tagit sig nedanför första startstupet och som sedan backade upp igen.


När jag kom hem och zoomade in bilden så förstod jag vad det handlade om.

Det fanns ett par varningskäppar för barmark alldeles efter kanten, och det var några som gick dit till fots för att överblicka läget.

Men lite senare susade några duktiga åkare ner vid den andra kanten. Undrar om inte Anders var en av dom...

Därefter blev det ett nytt besök på golfbanan.

Erling stegade ut avståndet till flaggan i vårt speciella övningsområde som börjar bli spelbart.



Och vi gjorde resan till Klingforsen. Speciellt för Anki o Gunnar...

Snart börjar det vräka på med en häftig vårflod.

Det är några veckor kvar innan det kommer fem gånger så mycket vatten, minst...


Kommentarer
Postat av: anki

Glad Påsk på dig Uffe! Skickar dig en vänlig tanke och tackar för Klingforsen-bilderna. Härligt att få följa vårens ankomst till favoritforsen trots att jag inte är på plats.

Kram Anki och gunnar hälsar från sin mc-tur.

2009-04-11 @ 19:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0