Fler bilder från gårdagens tavelbränning...

Bordet är dukat med ost, hemgjord torkad älgkorv, vin och en av de två tavlorna som ska brännas.



En närbild på Arnes och Angelas härliga härbre med både bastu och gästbäddar m m...

Två våningar som framgår av trappan...

Vi tittade också in i Arnes Atelje. Väggarna är fulla av skisser och bordet fullt av färgtuber


Jag tog också en bild på en spännande målning som inte är helt färdig. Det är konstnärens tolkning av en pappersmaskin på Korsnäs där Arne gjort en del jobb förra århundradet...

Det ska bli spännande att se hur den växer fram.
När jag tittade in på en macka och fika i dag så hade jag visserligen kameran med mig, men batterierna var urladdade. Slarvigt av mig, för nu har Arne kommit lite längre med målningen.
Jag återkommer med fler bilder på den spännande maskinen vid ett senare tillfälle.

Erling blev mäkta imponerad av skapelsen och blev kanske inspirerad att återuppta sitt eget målande. Han lär ju ha många inre bilder av olika byggprojekt på Idre Fjäll som han varit engagerad i.

Erling påpekar med hjälp av tummen att pappersmaskinen var suveränt spännande att titta på...

Jag undrar vem som först kommer igång med att måla igen, Erling eller Ulf?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0