Det blev ingen skidåkning för oss i dag

Lite väl dimmigt för oss kräsna utförsåkare...

Men det finns ju annat att göra i Idre. Jag hämtade först upp Erling och därefter Ove G.

Passade då på att hälsa på i ateljen hos Arne G och se hur boardmaskinen växer fram.


Därefter tog vi en tur till golfbanan för att kolla läget på vårt övningsområde i skogen och säga hej till Fredrik...

En mild natt har hjälpt till att töa fram lite mer av "greenområdet". Men skare för vintergolf lyste frånvarande vit.
Den idén brast liksom...


Inne hos Fredrik satt en glad herre som vi aldrig sett tidigare. Det visade sig vara vår nye Greenkeeper Anders.
Trevlig man som har bra kunskap från jobb som Greenkeeper på en bana i Skåne som jag nyss glömt namnet på...

Jag tänkte föreslå att Erling och jag ska bevaka att banan inte beträds innan den är öppen. Och att vi skulle göra det som en sorts golfspelande vakter från tidig morgon till sena kvällen...  fniss..  :-)

Efter golfbanebesöket tog vi en tur till Nipfjällsparkeringen för att se om vi skulle nå upp över dimman. Men icke. Vi hamnade mitt i den.

Sikten var ungefär 75 meter....

Vi hälsade därefter på hos familjen Gidlöf på Sporthotellet. Hela familjen var där och alla rum fulla med gäster sedan en dryg vecka.

Min kamera lydde mig inte, men jag fick en suddig bild på ett intressant "konstverk" som Helena gjort.

En rejäl bit drivved som var full av roliga skulpturer och illustrerade Peter och Helenas liv från första träffen via bröllop, olika bostäder och en spännande historia om hur Peter bjöd upp fel negress en gång i Afrika... eller hur det var.

På slutet delar sig skulpturen i en uppstickande Idredel med renlav och små skidor och tre fjälltoppar samtidigt som den fortsätter rakt fram med utrustning för att dörja Makrill...

En härlig "skulptur" som jag måste ta lite bättre bilder av vid ett annat tillfälle.

Oj vad många roliga berättelser Helena hade. Synd att jag inte lyckades med kameran. Men så är det ibland.
Vet fortfarande inte om det är kameran som luras eller om det är jag som fumlar...

Erling hade lite pyssel hemma, så efter att vi lämnat av honom fortsatte Ove och jag till Fjätervålen för att hälsa på hos Jan och kolla dimman.


Glada påskprydda skidåkare trots dimman. Men måndag och tisdag var ju oootroligt soliga, och från i morgon blir det sol igen.

Ove tittade lystet på några nya och snyggare skidor hos Jan.

Lite bredare skidor som funkar både i pist och off pist...
Svängradie på 18 meter. Snabba och kanske lämpliga för att ställa upp med i Pernilla Wibergs Super-G utmaning på Idre Fjäll om en dryg vecka...

Den utmaningen återkommer jag om.

Väl hemma i byn igen så började dimman och molnen skingra sig. Visserligen kom årets första regnskur en liten stund, men en balkongbild för någon timme sedan visade en hel del blå himmel.

Om det lättar mer framåt natten så blir det skare... golfskare!

Men efter att ha sett den senaste väderprognosen så blir det nog ingen golf före skidåkningen i morgon.
Påskafton däremot, då kan det nog bli en kall natt mellan fredag och lördag... och en jättesol på påskafton.







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0