Årets tavelbränning i strålande väder.

Arne G bränner upp omöjliga målningar på vårkanten. Tredje året som jag har haft nöjet att närvara.

Den här gången var Erling med, men Angela höll sig i bakgrunden för grabbarnas "tokiga" övningar.
Men först efter att hon fixat med ost, torkad älgkorv och en flaska vin.


Kul med sommarväder mitt i vintern.

Arne hade bara två målningar för brasan i år. Men eftersom det var kort varsel så hade jag inget att bidra med.
Till nästa år ska jag samla ihop ett gäng...

Här brinner första målningen...

Och en till..


Arne är cool och Erling försöker se cool ut, men det är häftigt att se hur målningar ändrar färg och form innnan dom försvinner och blir till aska. Ibland lockas man att slita ur och glasa in en målning i halvbrunnet skick...

Tack Arne och Angela för en kul upplevelse med gott tilltugg och ett gott vin!

På vägen hem mötte Erling och jag massor av bekanta.

Käcken med särbo blev riktigt sugna på att köpa Carvingskidor efter Erlings berättelser. Arnes målningar lät inte lika lockande såvitt jag kunde förstå.


Fem meter senare dök Ann Sofie och Helen upp. Erling njöt som bara attan i solen.

På Erlings altan blev det en ny paus med prat om livet över lite lagom med whiskey innan jag gick hem för att ladda in bilder och skriva den här berättelsen

.
Och Erling hade mycket att berätta. Intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0