Sitter och letar i bloggarkivet

Letar efter två bilder på annorlunda träd som jag tänkt skicka till en ung man från Holland som jag träffade på Grillen för några veckor sedan.
 
Jag betar av år efter år och månad för månad, men hittar mest annat kul som jag inte kom ihåg när det skedde.
 
Ett exempel är Alfs lösning på ett besvärligt läge på hål 6.
Sidovattenhinder, vadå hinder... det är ju bara lite kallt vatten, och bollen ligger ju på gräs!
Och en fin bänk för at fullfölja tvätten av fötterna och ta på torra strumpor och skor.
Vatten på en golfbana ska inte bara betraktas som hinder, det är ju också en tillgång.
 
En annan rolig grej som jag hittade var bilder på Marcus Ragnarssons utslag på hål 13.
När jag träffade honom för några veckor sedan så kom han ihåg när jag filmade den gången. Det kom inte jag ihåg. Trodde att jag bara tog en eller två bilder...
Inga problem. Bara att plocka upp peggen och vandra vidare.
Marcus har rätt om att jag filmade och klippte ur bilder till bloggen.
 
Hittade också bilder från Pernilla Wibergs bröllop i Idre. Apropå de två nyligen genomförda golftävlingarna i Idre...
Augusti 2009 var det
 
En liten smått skrämd tjej efter alla risgryn som regnade över hela familjen...
 
Fin bil med snygg chaufför stod till förfogande också. Både svensk och norsk flagga på flyglarna.
 
Kul att bläddra i arkivet, men det tar tid eftersom det handlar om snart 6 år och minst 30 inlägg varje månad, och oftast mängder av bilder i varje inlägg.
 
Men om jag bläddrar vidare och antecknar de år och månader jag redan sökt igenom så ska jag nog hitta bilderna på de två märkliga tallarna, en vid nerfarten till Mörkret som ser ut som en gran, och en uppe på höjderna på väg mot Tännäs som sitter grensle på en stor sten.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0