Rolig men kall golf

Och bitvis bra, eller mycket bra golf.
 
Ove, Nigel och Ulf (den senare fortsatt från röd tee) spelade. Nästan ensamma på banan.
Mina två spelkamrater på hål 9.
 
Efter nio hål var Ove i klar ledning med sina 20 poäng, men jag hade i alla fall 18 poäng med Nigel hack i häl.
 
Sista halvan började inte bra för mig.
Ove och Nigel drog ifrån, men solen tittade också fram.
Här inför utslaget på hål 15. Nigel med gul boll.
Ove blev nog lite störd av fotopausen utan at han förstod det, men han räddade poäng på hålet trots ett andra slag från buskarna nedanför gul tee... bra räddat! Mycket bra räddat Ove!
 
På hål 16 satsade Ove på en Birdie och en flaska vin från Knappgården. Andra slaget landade på foregreen och lämnade en svår Birdieputt. Men Par blev det och vi åkte till Systembolaget så att han fick välja två flaskor i stället för en som gäller när restaurangen på banan är öppen.
 
Nigel kämpade också väl på hålet, men hamnade i skogen efter Havet.
Ett litet bevis på skogsbesöket kan ses i form av en liten växt på Nigels axel :-)
 
Jag fick ett bra läge efter min drive från röd tee, Men jag har drabbats av vattenskräck och toppade andra slaget ner i Havet med en klubba som normalt flyger nästan dubbelt så långt. Borde kanske byta till ett mellankort järn på det avståndet... ?
 
Hur som helst så vann Ove på 38 poäng och sänkte sitt hcp, Nigel tvåa på 34 poäng och jag landade på mina numer normala 27... efter 18 på första halvan.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0