Golftävling i fint väder

 
 
Stor golftävling i samband med danshelg på Idre Fjäll.
Jag deltog inte, men Classe och jag åkte ut för att få lite del av stämningen.
Frost vid start och en timmes försening.
Men underbart väder när solen lyste från en klarblå himmel.
 
Angela hade klätt sig läckert och skulle inte tävla. Bara sälja bra i shopen - eller bli uppbjuden till dans... :-)
 
Kul killar från Västerås.
 
Som ni ser var vädret efter en frostig morgon helt underbart.
 
Enda nackdelen förutom den försenade starten var väl att många golfare struntade i att hålla kontakt med bollen framför.
Jag har ingen aning om hur långt tid det tog för sista bollen att komma i mål, men jag anar att det tog betydligt längre tid än nödvändigt för en trevlig golfrunda för några i bollarna däremellan.
 
Om man spelar Bästboll så letar man väl inte boll i skogen om partnern ligger på fairway, eller?
 
Kikade på webbkameran vid hål 9.
Starttiderna har 9 minuters mellanrum såvitt jag minns.
På hål 9 låg tiden mellan bollarna på minst 12 minuter under den tid jag tittade.
 Ett par tre minuter för en boll är ju inget som helst problem på ett hål.
Men om det var lika för alla på alla hål så... jisses.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0