Golf igen... kul!

Igår spelade jag inte, men besökte ändå golfbanan.
Träffade många trevliga människor, men bara Per S fastnade på bild när han tog en lektion med Fredrik
Det där blir bra Per! Fredrik är en duktig golfpedagog, så nöt bara på med de tips du fått så blir det hemskt bra!
Hemskt för oss andra alltså! ;-)
 
Men idag blev det rolig golf även för mig tillsammans med Ann, Jan och Angela.
Jag startade med 8 poäng efter tre hål... kändes bra alltså efter en veckas vila från golf
 
Det som kändes mindre bra var att se hjulspåren efter golfbilar som kört klantigt på banan för flera dagar sedan efter regn.
Någon har kört ner en golfbil i bäcken mellan hål 7 och hål 6! Knappats av misstag, snarare av hänsynslöshet.
Kanske någon som ville briljera för kompisarna med egen golfbil och försökte hoppa över bäcken från hål 6... obegripligt!
 
Några av hjulspåren var lätta att identifiera. Liknar inte några av spåren efter våra egna golfbilar.
Och jag tvivlar på att det är banpersonalen som kört något fordon på det här sättet.
Det är inte heller säkert att det är de här hjulen som satt sina spår
Men lite misstänkt är det. Mest för att jag såg hur de trevliga grabbarna körde bilen upp till green på minst två hål.
 
Tråkigt är det, och som jag fattat så blir det oftare bilförbud i framtiden, trots att det finns de som behöver bil, och vet hur man kör för att undvika skador på banan. Speciellt hemmaspelare som kan banan och vet vilka områden man ska undvika.
Men då dyker det vanliga argumentet upp. Vi kan inte neka gäster om dom ser att det är några som får åka bil.
Får några så ska alla få! Löjligt argument!!!!
 
Men vi spelade rolig golf också.
Herrar mot damer.
Herrarna hade lagdressen på. Fina strumpor.
 
Angela i knepig balans ovanför bunker på hål 9
 
Ann laddar på hål 12
 
Angela i knepigt läge på hål 15.
 
På avstånd såg vi en som löst fiskekort i Havet.
Fiskar med fluga för att slippa gå hem med fem fiskar efter en kvart.
 
Fin firre Fredrik! Roligare att fiska med fluga en fin kväll. Jag håller med!
Och två blev det om jag inte fattat fel.
 
Ï vårt golfspelande tror jag att det slutade med vinst för herrarna. Avgjordes på sista hålet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0