En annan fundering om demokrati...

... och då menar jag riksdagen och styrningen av landet.
 
Och där finns ju en mycket stor del av de röstberättigade i Sverige.
 
Mer valpropaganda från en som visserligen inte är ung, men innerligt trött på högern som kallar sig ett nytt arbetarparti.
 
Vad ska man säga? Finurliga reklammakare?
Rösta för fler jobb? Hur då? Lägre löner? Mer pengar till de som har mycket så att dom eventuellt delar med sig genom att anställa andra på sig förmånliga villkor?
 
Jag är ingen nationalekonom, men att det går att rösta fram nya jobb tror jag inte på.
Jag tror inte heller på att högern är ett nytt arbetarparti. Snarare ett arbetsparti som menar att lagom många ska jobba för vilken lön som helst. Men inte alltför många, för då blir de för dyra att anställa om de kan välja och vraka mellan jobben.
Visserligen är jag ingen ungdom, men...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0