Spännande golf med Nigel...

... i ett underbart sensommarväder.
Nåja, borde kanske kallas fantastiskt vackert höstväder.
 
Nigel på hål 6.
Det här är ju ett av hålen där man skulle vilja zooma in lite mer med en proffsigare kamera. 
Att zooma efteråt i datorn blir inte samma sak. Större men suddigare...
Min billiga kamera har visserligen ett optiskt zoom, men jag använder det sällan eftersom det då ofta blir suddigt utan stativ..
 
Efter nio spelade hål var Ulf och Sverige i en betryggande ledning. 3 upp kändes bra. 19 poäng för Ulf hör ju inte heller till vanligheterna efter nio första.
Men en golftävling spelas oftast och lämpligast över minst arton hål.
 
Några bilder från hål 16:
Jag hade lite problem på hål 16.
Inte grunda klubban i ett vattenhinder...
Knackade upp bollen en bra bit med en järnsjua. Kunde väl att ha valt en pitch eller nia och gjort en golfsving... men jag är inte så bra på golfsvingar.
Hur som helst så slutade matchspelet oavgjort och jag vann med 1 poäng före Nigel.
 
Vi spelade därefter sju hål från röd tee. Vi försökte välja de hål som hade längst skillnad mellan gul och röd tee, men det var andra ute på banan, så vi kunde inte kryssa runt som vi önskat. Man kan ju inte hoppa in hur som helst bland andra golfspelare.
 
Sju olika hål blev det och Nigel vann rubbet.
Sista soliga dagen de närmaste dagarna enligt prognoserna, men fortfarande milt i någon vecka.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0