Sopsortering?

Vi har alla varianter av behållare i ett sophus på gården.
Bekvämt!
 
En behållare för kartong t ex. Den är ofta full när någon stoppat ned en eller ett par stora kartonger utan att ha plattat till dom först. Hur tänker den som inte orkar lägga papplådan på marken och platta till den före nedstoppningen i soptunnan?
Den rymmer säkert tio eller tjugo stora kartonger om de plattas till före nedstoppning, men kan bli full genom att någon stoppar ned ett par stora kartonger som mest består av luft...
 
Hur tänker den som gör så? Tror hon/han att lådan ska återvinnas som en låda?
 
Nej det tror jag inte. Det är nog bara lathet och hänsynslöshet som åstadkommer det. För en hjärna utan normala tankar kan det ju inte att handla om.
 
Gnälligt av mig? Tycker jag inte, men om så skulle vara så gnäller jag gärna vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0