Heja Trond!

Mycket  rolig och trevlig avslutningstävling i Idre idag.
Slut på extrema jippon och därför riktig golf med en del nya roliga spelformer.
Jättebra Trond!
 
Spelade i olika lag. Nigel och jag hade turen att få spela en fyrboll, vilket naturligtvis gav fördelar på några hål.
Jag var så fokuserad på golfen att jag glömde ta bilder på vårt lag som bestod av Nigel, Ulf, Marie och Ulf.
 
Vi startade på hål 7 och låg nog bra med efter hål 18.
Men hål 1, 2, 3 och 4 slarvade vi bort när vi gick ut för de sista sex hålen.
 
Lite envist regn dök upp på slutet.
Samling efter att alla gått i mål och avslutat med tre spektakulära hål på puttinggreen.
Och Trond hade en extra överraskningstävling efter det.
Alla fick var sin boll och promenera upp till övningsområdet för att slå en 60-gradare närmast hål.
Vinnaren fick alla 48 bollarna.
Om jag inte såg fel så vann Kerstin Wallmo alla bollarna.
 
Klart och på väg till maten och myset i värmen efter lite regn och kyligt på slutet.
 
Jätteläcker mat snyggt uppdukad till ett bra pris.
Ett par bilder från en fullsatt restaurang.
 
Nigel måste hem, och min ihärdiga förkylning gjorde att jag hoppade över minglet och maten.
Om vårt lag fick ett pris så lovade Trond att lägga det åt sidan.
 
Men en kul golftävling i trevligt sällskap var det. Mycket bättre nu med mer riktig golf och färre jippon ute på banan.
Uppskattar också att det saknades Fjoll- och Machopriser för närmast hål och längsta drive. Bra gjort Trond!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0