Härlig golf idag!

13 ordinarie och nyklippta greener. Alla på första nio och 12, 14, 15 och 16 på sista nio.
Nigel och jag spelade arton hål på ordinarie eftersom vi först spelade tretton hå och sedan började om med hål 1 till 5.
Nigel med sprillans ny golfhandske på hål 12.
 
Snyggt bunkerslag som stannade på övre platån där flagga stod. Tvåputt för ett enkelt Par på hålet.
 
På hål 16 gjorde Nigel en snygg Birdie. Första utslaget gick lite mycket till höger, så Nigel slog en p-boll mitt i fairway och långt! Så lång att den försvann i "Havet"!!!
Men vi hittade den första bollen till höger om vägen på sista skogskullen mot hål 8. Många träd i vägen för att nå fairway på andra sidan Havet. Jag skulle ha tagit en kort klubba och siktat vänster ner på fairway före Havet, men Nigel tog en järnåtta och gick rakt över både träd och hav.
Därefter skickade han upp tredje slaget på green och sänkte en putt på fyra meter för en Birdie. Imponerande!
 
Även jag fick vara med på bild
Och en bild på min snygga korsett...
... och ett riktigt rallarhäng på byxorna på grund av korsetten och några alltför kraftfulla golfsvingar.
 
För övrigt ett stort tack till Ahmet som hjälpte mig att rulla in fyra fina extra sommarhjul till Scorpion  från carporten till källarförrådet. Och tack till Göran som levererade dom trots at det blev missförstånd om tid och plats.  Tack mina vänner!
Snart ska annons ut på Blocket. Inte bara hjulen, utan hela bilen!
*  *   *
Men jag måste avsluta med lite gnäll på Telia.
Nu har jag i tre dagar haft problem med min fasta telefon och bredbandet som går på samma tråd.
Hur kontaktar man Telia om varken telefon eller Internet fungerar mer än korta stunder?
Jo man kan ringa på mobilen och knappa sig fram till allehanda tips T ex att ladda hem ett supportverktyg till datorn... men hallå? Ert bredband fungerar bara sporadiskt och inte tillräckligt många sekunder för att ens komma in på er hemsida!
 
Lite gnäll på Telia var ett understatement. Jag är riktigt arg och trött nu.
Funderar starkt på att säga upp den fasta telefonen och bredbandet och skaffa mobilt bredband hos någon annan leverantör.
 
Men vi har haft en fantastisk härlig sommardag här nu, spelat kul golf och träffat många gamla och nya bekanta.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0