Mer historik från golfbanan

Invigning av Idrefjällens golfbana 1992.
 
Kul att få se de gamla bilderna långt innan jag visste att det byggts en golfbana i Idre.
Två glada tjejer.
Tack Bettan och John för att jag fått låna era fotoalbum!
 
Det går hyfsat bra att scanna högersidorna i början av albumen, men tidiga vänstersidor kräver en del arrangemang för att pärmen ska ligga kvar på scannern...
Går ju att ordna lite smartare men man tager vad man haver när man har bråttom och ett litet bord för scannern.
 
Keramiken på bilden har en kul historia.
Den stora med handtag är en kruka från Nittsjö som aldrig kom i produktion med den glasyren. En prototyp alltså. Finns bara i ett exemplar..
 
Den andra och mindre finns också i bara ett exemplar.
Den drejade och glaserade jag i Särna när jag och Monica experimenterade med både glas och keramik en tid.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0