Jämn golflandskamp mot Norge

Härligt väder, men vi var tvungna att låna ut några spelare till Norge eftersom dom inte samlat tillräckligt många deltagare...
 
Samling före start i härligt väder.
 
Jag och Nigel spelade Bästboll match mot Per och dotterson Henrik.
Dom var 6 upp efter nio spelade hål...
Kul att se den lille gutens svingar..Härligt med ungdomar som är mjuka i kroppen och får en väldig fart på rätt del av golfklubban. Långt och rakt varje gång. Och de gånger han slarvade lite nära och på green så spelade morfar Per säkert.
 
Nigel hade det tufft eftersom han inte fick någon hjälp av mig. Jo på hål 11 gjorde jag ett Par, för övrigt var det skralt med bidrag från min sida.
 
Paus med 6 ner efter nio hål, men vi trivdes och trodde att vi skulle kunna komma igen,
Men psykologiskt är det svårt att tävla mot en liten gut som slår långt och rakt som en med betydligt lägre hcp. Men det är kul att titta på.
 
Hur som helst så förlorade Nigel och jag med 7/5, men Sverige vari ledning i matcher när sista bollen var på ingång.
 
Där visade sig att utlånade Alf inte fattade att han skulle lägga sig, utan vann den matchen för Norge och det blev oavgjort. :-)
 
Imorgon blir det match mellan Nord och Syd. Ska försöka hjälpa Nigel genom att bidra med mer än idag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0