Het golf

Oj vad soligt och varmt det var idag.
Och rolig golf i trevligt sällskap.
 
Mina sladdriga ben återhämtar sig mer och mer för varje golfrunda, men själva golfen är fortfarande sladdrig.
 11 poäng efter arton hål är ju nästan ett botterekord.
 
Och att huka sig med krum rygg efter en boll i ett vattenhinder är ju inte så bra för vare sig rygg eller golfsving.
Jag träffade bollen men den försvann under bron på hål 7 och simmade vidare med strömmen.
Bara armar och händer i det golfslaget. Det lönar sig aldrig.
 
Men Nigel spelade golf.
Med en sådan lagkamrat är det svårt att förlora.
 
På hål 13 släppte vi igenom en tvåboll med Putte och Håkan.
Hörde senare att Putte gjorde "Hole in One" på hål 14! Kul l!!!!
 
Jag träffade senare Erling och Bengt R på Grillen,
 
Det kryllar av syrener utanför Grillen, Vackert!
 
På lördag är det landskamp i golf mellan Sverige och Norge.
Nigel och jag ställer upp i lag i Bästboll match mot två lättskrämda norrmän....
 
Matchen mellan Nord och Syd idag vann Nord med 5/3. Tack Nigel.
 
Nu ska jag registrera två dåliga rundor så att jag kanske så småningom kan få ett hcp som motsvarar min förmåga...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0