Härligt golfstrul i bra väder

Jag skrev på bloggen att vi var tre som skulle gå ut kl 10:39 idag. Det var en diskret inbjudan till Alf som brukar läsa min blogg.
 
Alf läste, fattade vinken och bokade in sig.
 
Så vi blev en fyrboll bestående av Alf, Nigel, Ove och Ulf.
 
Nigel plockade fram min kamera när jag hade lite problem på hål 10
Jag är nöjd med snärtvinkeln före bollträffen, och slaget blev bra och resultatet blev en dubbelbogey på hålet trots dåligt puttande.
 
Nigel hade ett betydligt sämre läge långt ner i "Norskhålet". Men han skickade upp andra slaget mellan och över tallarna till kort om green, chippade in på green och puttade i för ett Par!
 
Fler bilder på Ulf i trubbel
Här på hål 12.
 
Här på hål 15
 
Så småningom var det dags för hål 16 med Birdiesträvan.
Två avslappnat glada och en som försöker fokusera och visualisera bollbanan för utslaget.
 
Startade inte bra för någon av oss, men Ove låg i alla fall kort om green på tre. Ett inspel i kopp för en flaska vin alltså. Men det slutade med en Bogey så jag kompletterade genast Knappgårdens priser med ett pris från Uffeblogg, en kopp kaffe för en Bogey.
 
Senare spelade vi hål 18 för vinst av bollarna som var i spel. Ove fick en boll och Nigel en boll eftersom de delade vinst av hålet.
 
Lite folk på banan trots bra väder, så det var varken stress eller köbildning.
Vår specielle spexare och "konstnär" Trond Lia  (Trond är ju gift med Anna som är en av de systrar som driver Kurvans och Syrrornas i Idre) har idag satt upp tröstande en "skapelse" utanför restaurangen.
 
"Krossade drömmars sällskap".  För cirka tio år sedan kunde jag ha sökt medlemskap, men nu har jag inte längre några drömmar om mitt golfspel
Jag bara njuter av golfen i trevligt sällskap hur det än går.
 
Ove med snabba solglasögon är intresserad av en av klubborna.
 
På väg till parkeringen för hemfärd kom fyra tjejer in efter en runda.
Lisbeth, Göril, Agneta och en gömd Kerstin.
 
Men först mötte vi ett känt golfbröllopspar och trevliga snörgolfare från en midsommar för många år sedan tillsammans med kusin Maggan.
 
Åt senare på Grillen
Lisbeth och Göril njuter i solen och utbyter roliga golfhändelser med...
 
... Hasse och Gittan.
 
Jag fick också vara med i bild efter att Gittan och jag diskuterade I-Phone. Hon fotade och mailade.
Hon berättade också om SIM-kort till en I-Phone. Man kan tydligen flytta över sitt gamla SIM-kort genom att klippa ner det till rätt storlek, men jag satsar nog på att beställa ett nytt Micro-SIM från TELIA.
 
*    *    *
När det gäller kabeldragningen för Terminalen vid golfbanans kansli så kommer Trond snart att borra hål i väggen och stoppa in en stump elrör så att kabeln senare slipper gå genom dörröppningen och ligga snubbelfarligt på golvet. Det går stadigt framåt, om än i små steg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0