Härlig golf idag.

Ove, Nigel och Ulf spelade en ganska hyfsat spännande golfmatch där Ove hade mest fokus på hål 16 och en ny Birdie.
 
Mats Lie var på väg ut med Norun när vi anlände, så Mats sprang ner till bilen och hämtade en golfkeps till mig med logga för Lies Mobilradio
'
Tack Mats. Jag spelade därför på en golfboll som jag fått tidigare från Lies Mobilradio.
Tyvärr försvann den bollen utom räckhåll i Havet.
 
Lite senare gick alltså Ove, Nigel och jag ut på banan.
 
På hål 7 var det dags att plocka fram kameran.
Nigel funderar på om han ska slå upp en boll mot green ur tvärbäcken på hål 7. Men han fattade nog ett klokt beslut som droppade med ett pliktslag.
 
Stundtals hade vi en brännande varm sol.
Här är mina duktiga och glada spelkamrater på hål 10.
 
Och vi kom till hål 16
Ove plockade fram drivern på utslaget. Perfekt utslag hela vägen ner till strandkanten vid Havet. Nigel och speciellt jag fick problem på vägen ner till Havet.
 
Ove fick bra bollträff men nöp till lite för mycket och fick en lätthook.
Besvärligt läge för Ove i skogskanten med högerfoten på en rund och halkig sten. Men greenträff!
 
Birdieputt igen för Ove.
 
Ser bra ut Ove!
Men det var lite, lite för löst slagen och vek undan ett par decimeter från hål.
 
Nigel och jag hade tagit med oss en flaska vin utifall...
 
Men vi fick göra en rekonstruktion av gårdagens Birdie där jag missade Oves segergest.
Den här segergesten är mindre spontan än den jag missade att avbilda igår. Då var Ove utsträck som en Pelikan som bromsar in för landning och hängde nästan en meter över backen!
 
Vi gjorde också ett symboliskt överlämnande av vinflaskan som Ove fick igår.
Nu fick Nigel lämna över det som han inte fick var med om att göra igår trots att han betalade.
 
Den finns nu kvar inför morgondagen då det blir en ny runda för oss tre med start 10:39.
 
Historien bakom de speciella priserna för bra resultat är att Knappgården tidigare var Hålsponsor på hål 16, och Nigel tyckte att det kunde vara kul med en speciell attention där.
Så han instiftade tre priser för bra prestationer på hålet. Men bara när han själv eller jag är med i bollen.
Eagle  En flaska Champagne
Birdie   En flaska vin.
Par   En öl.
 
Efter att Knappgården så småningom avslutade den biten, så har Knappgården fortsatt den roliga tävlingen för de vi spelar med.
Men Ove vann en öl idag. Den kanske han kan avnjuta i pausen efter nio hål imorgon. Högtidligt överlämnad av Nigel.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0