Golfmatch Nord-Syd...

... med inlånad Martin som representant för Nord. Martin är son till Ann och Jan men bor i Solna vilket är norr om Täby... :-)
Jag vann visserligen första hålet, men därefter tog Martin två hål i rad,
 
Här är vi på hål 2 i sol men hård nordlig kall vind.
Martin låg kort före green vid björken till vänster före gropen på två slag! Kul att se!!
Nord på väg mot storseger?
Men Ann vann hål 4 åt Syd.
 
Jan hade en tung start.
Här på hål 4.
Jag vann hål 5 och därefter var det jämnt och spännande som det ska vara i matchspel.
 
Mina spelkamrater på hål 7. Bara 2 upp till Nord efter hål 7.
Nord var 1 upp efter nio hål.
 
Efter en lätt lunch med paj eller toast var vi redo för andra halvan.
 
Trevligt sällskap och spännande match. Jag bad Jan att vända på kepsen för att slippa skuggan över ansiktet.
Jag spelade hela rundan med kepsen bakvänd eftersom den höll på att blåsa bort hela tiden i den rätt hårda motvinden.
 
Jag vann hål 10 men efter hål 11 var vi återigen bara 1 hål upp. Som det ska vara i matchspel. Jämnt och spännande hela vägen med avgörande på sista hålets green!
 
Martin slår lååångt med Draw, men ibland blir det Hook.
Lite rakare och vi hade varit tvungna att ringa banpersonalen i verkstaden och ropa FORE!!!,,,
Vi hittade Martins boll nere på vägen precis före Out of Bounds.. Han fick chippa upp den sidledes på fairway och grejade ett Par. Jan fixade en Bogey för samma poäng som Martin får för ett Par.
 
Kul med handikapp i golf, även om det ibland känns jobbigt just i matchspel för låghandikappade.
 
Hur som helst så var det Dormy i matchen efter hål 16.
2 upp till Syd med två hål kvar att spela,
 
Jag vann hål 17 eftersom jag räknade med det handikapp som jag kommer att få efter dagens runda.... inte medvetet fusk, bara ett roligt misstag.
Men det spelade ingen roll eftersom Nord ända förlorade på sista green eftersom Ann och jag delade hålet.
 
1/0 till Syd alltså, men egentligen 2/1
 
Jag gjorde lite statistik efter matchen för att se hur matchspelat fördelades mellan lagdeltagarna.
Jag räknade vunna och delade hål. De gånger vinnande laget båda hade samma poäng så räknade jag båda som vinnare av hålet.
 
Ann:  Vann 6 hål och delade 2 hål.
Jan: Vann 4 hål och delade 2 hål.
Martin: Vann 2 hål och delade 4 hål.
Ulf: Vann 4 hål och delade 1 hål.
Med reservation för någon felräkning....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0