Golfmatch Nord - Syd idag

Nord bemannade med Nigel och Ulf. Syd ställde upp med sitt enda lag - Ann och Jan.
 
Härligt väder och en hel del andra ute på banan
Många andra var redan ute på banan, och många andra kom ut efter oss.
 
I vår match var det för spännande för att jag skulle plocka upp kameran.
Nord ledde hela första nio hålen och var som mest 2 upp. Avslutade första nio med 1 upp.
Vi höll stånd ända till hål 13 där Ann hade ett suveränt bunkerslag som landade nära flaggan med rejält backspinn. Bollen landade och tvärnitade inom en halvmetermeter från landningen.
Vi förlorade givetvis även hål 14. Vi gubbar spelar från 150 meter och spänstiga Ann som har två extra slag på hålet spelar från 95 meter....
 
Dormy efter hål 15. 3 upp till Syd med 3 hål kvar att spela.
 
Både Jan och Nigel fick problem och gick över "Havet" på fem slag.
Ann gick över på tre. Jag hamnade kort med mitt andra slag men kom nästan över på tre. Studs i vattnet men nästan spelbart på gräs bakom en buske i vattenhindret. ;-)
Inte grunda klubban och inte nudda busken i baksvingen.
Jag tog en Sandwedge och hittade ett hål för baksvingen mellan två kvistar i busken. Fick upp pollen trettio meter längre fram, men i tjockt gräs till höger.
Där på fyra. Slet fram bollen till 90 meter kvar på fem.
Ann låg nu mellan högra greenbunkern och flaggan med cirka 50 meter kvar på fyra.
Jag vick hjärnsläpp och valde en klubba för 120 meter och hamnade ospelbart dikt mot en tall nere i skogen bakom green.
Ann spelade smart till höger om högra greenbunkern på fem. Chippade upp och treputtade lite avslappnat för vinst av matchen. 4/2 alltså till Syd och 1-1 i matcher.
 
På hål 18 spelade vi som oftast för vinst av bollar.
Nigel vann och fick tre bollar i vinst.
 
En härlig golfdag i trevligt sällskap igen. Och mina ben blir piggare och piggare.
Dagens höjdare för min del var ett Par på hål 5 trots et kort utslag och en långe men sned utförsputt på hå 9 som jag petade iväg lite försiktigt mot en punkt där det börjar slutta snett utför. Den rullade sakta utför fram till kanten där den ökade farten och rullade vidare i hål!
 
Man behöver inte mycket för att bli glad för en i övrigt mestadels dåligt spelad golfrunda.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0