Golf och tvätt idag

Först golf sedan tvätt.
 
På golfbanan var det full fart med målning på altanen.
 
Väldigt snyggt blir det. Bra jobbat!
 
Golfen var kul med Ann och Jan, och jag hade ett och annat golfslag som var bättre än på länge. Och någon lång putt slank i efter en härlig båge i lutningen.
 
Men Jan var svår att rå på i vår lilla tävling. Lika så Ann som här står i bakgrunden och pratar med sonen Martin.
 
Men just här gick det inte så bra för Ann trots ett djärvt försök ute i en snårig myr på hål 15.
 
Jan vann poängbogeyn och Köpenhamnaren och jag kom sist.
Vi slapp regn och fick mycket sol på slutet.
 
Och jag knappade in mina 14 poäng efter arton hål på Svensk Golf och fick ett lite högre hcp. Men benen fungerar allt bättre för varje golfrunda.
Man borde få ersättning från Landstinget för att man kämpar på med golf för att förhoppningsvis slippa belasta sjukvården... men så fungerar det ju inte. Golf betraktas nog mer som ett privat nöje än friskvård eller rehabilitering.
 
Nu ska jag ner i tvättstugan och se om det torkat färdigt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0