Avbruten golfmatch

Inte på grund av väder eller osämja. Inte heller på grund av att Nord kände sig svårt spöade av Syd.
Vi hade kul och golfen gick lite bättre för mig idag. Men jag hade känningar av en sträckning i någon form av bröstmuskel på höger sida. Vet inte om man kan kalla det muskel, men i alla fall något som finns runt revbenen.
Och Alf hade ju varit ute tidigt och redan spelat nio hål när han anslöt till vår tävling. Så han började få ont om tid till annat.
 
Några bilder från dagen:
 
Jag startade med en jättegod lunch hos Sandra och co på Byvägen 30.
Tog en totalt misslyckad bild på Sandra.
Jag upptäckte långt senare att blixten var avstängd. Får väl göra ett nytt besök med kameran i ordning.
Men båda rätterna i lunchbuffen var jättegoda!
 
Så till golfen.
Nord bestod idag av Alf och Ulf. Syd bemannades som vanligt med Ann och Jan.
Alf hade redan spelat nio hål med Morgan och landat på 17 poäng då. Men det var då.
Nu blev det 6 poäng på första nio och jag lyckades skrapa ihop 8 poäng...
 
Men vi hade kul och bra väder.
På hål 3 slog Alf en provisorisk boll en meter från flaggan, men han hittade den försat bollen och den var i stort sett ospelbar, så det blev inte bra. Jag slog mitt utslag i bortre delen av myren och trodde att den skulle vara spelbar, men vi hittade den aldrig, så det blev inte heller bra.
 
Dålig start för Nord.
Efter nio hål var Syd 5 upp.
 
Paus med lite andra golfvänner.
Efter pausen kom Alf igång rejält. Han gjorde 10 poäng på de fyra hål vi spelade tillsammans efter pausen och ställningen i matchen var nu bara 3 upp för Syd.
Men vi lämnade alltså walkover och ställningen Nord - Syd i år är 1 - 1.
 
Träffade senare Alf på Grillen efter att han uträttat det han behövde på ICA.
På lördag blir det landskamp Sverige - Norge på golfbanan (endast medlemmar).
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0