Äkta Ulf Björklund!

Inte ofta man hittar på marknaden nu, men Hasse och Gittan fann en på Gunnars auktion för några dagar sedan.
Hoppas att ni kommer att gilla den Hasse och Gittan, annars köper jag tillbaka den för femdubbla priset.
Tack Gittan för fotot. Den där hade jag totalt glömt.
 
Jag fick också höra att Gunnar hade ytterligaren golfmålning av Ulf Björklund till salu, så jag besökte honom i Loppistältet.
 
Men Gunnar åt en billig lunch från Gulf och berättade att hans dotter inte ville sälja den andra målningen.
Så jag kunde inte se den och ta en bild för att uppleva gamla tider. Men kanske Anna kan ta en bild och maila?
 
Satt senare och väntade på Erling för en liten promenad på byn bland några marknadsstånd.
 
Erling dök upp, men så gjorde också Hasse och Gittan.
Hasse visade hur man spelar på en Lergök utan vare sig lera eller gök.
 
Marknadsstånden sålde ballonger, hattar, hemslöjd, men också goda korvar från Dalarna och jättegod ost från Holland.
Erling och jag vandrade iväg efter tips från Hasse och Gittan.
 
Gott om möjligheter att provsmaka av sortimentet
Hasse dök upp och smakade efter att Erling och jag köpt var sin korv. Jag valde ren men Erling valde älg utan att ens smaka på ren eller vildsvin...
 
Därefter var det ostar från Holland.
Jag slutade för många år sedan att köpa sekunda ostar billigt från svenska ambulerande ostbutiker.
Hoppas att dom försvunnit nu.
 
Det här var andra grejor. Oj vilka läckra ostar!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0