Tignes

Vackert väder i Tignes idag...
Högst upp
 
Här kunde man sitta på en balkong och njuta i brist på skidåkningsmuskler...
Delar av den längan tror jag fanns redan när jag var där vintertid senast - för drygt 40 år sedan...
 
Men jag var ju där sommartid lite senare under tiden i Paris. Då var min dotter Anna med uppe på drygt 2300 meters höjd, men jag har tyvärr inga bilder kvar från det äventyret. Jag åkte skidor på förmiddagarna. Tror att mamma Anki och jag turades om, men minns inte.
 
Men vi bodde nog längre bort i Val Claret då. Dvs närmare liftarna upp mot Grande Motte.
Där kan man åka skidor året runt och numera spela golf på samma dag sommartid...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0