Lägg på direkt!

Fick ett tips från en golfkompis.
De skumma telefonsamtalen som jag nämnde kan handla om en ny sorts telefontaxabedrägeri.
Jag minns att samtal nummer två var ovanligt segt och jag fick aldrig svar på vad han ville. Han bara upprepade samma ramsa om varifrån han ringde och varför. Jag hade tänkt vänta ut honom för att få besked om vad han ville att jag skulle göra, men det kom inte, så jag la på luren.
 
Jag ska maila Telia och höra vad som pågår. Jag vill inte betala dyra utlandssamtal på min telefonräkning! Om det är det som det handlar om.
 
Uppdatering:
Skrev till Telia om de märkliga telefonbluffarna i natt.
Nu på morgonkvisten fick jag i alla fall svar från Telia som bekräftade att min fråga var mottagen. Jag bad dom också att spärra telefonsamtal från Indien. Vi får se vad svaret blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0