Golf och annat kul.

Bloggat lite sällan i några dagar.
Men här kommer lite kul som har några dagar på nacken.
 
Besökte Arne i ateljén och lyssnade på en härlig jazzkvintet.
Härlig målning, speciellt när man hör dom spela i bakgrunden.
 
Arne tipsade också om en ny rolig träskulptur nere vid Byvägen lite efter uppfarten mot Idre Fjäll.
Kul gubbe.
Rolig gubbe den där Joel.
 
Golftävling igår. Greensome med Alf. Vi hade kul och fick spela med två unga talanger.
Goliat och Tim med min spelpartner Alf i mitten.
Efter att jag hade missat en enkel Birdieputt på hål 5 efter Alfs fantastiska utslag och det slutade med en Bogey så tappade vi nog koncentrationen och spelade mest för att golf är kul och kan skapa knepiga situationer. 
Som här i bäcken på hål 6.
Mitt slag studsade ner i bäcken Alfs tur att slå.
Men Alf ville prova och tog av sig en sko och strumpa för att kunna få en bra stans.
Det blev en rolig bild, men för golftävlingen hade det nog varit bättre att behålla skorna på och droppa för vattenhinder.
 
Väntan på prisutdelning.
Utrustningen vilar också. Kul att se de olika transportmedlen som finns för de som kan spela golf, men har svårt att promenera och bära sina klubbor i flera timmar.
 
Dags för prisutdelning.
Vinnare blev Nicklas och Adam!
Kul att vi har så många duktiga juniorer i klubben.
 
Övriga vinnare hoppar jag över eftersom det blev lite strul med ordningen i prisutdelningen...
 
Idag spelade jag med Ann och Jan.
 
Jag spelade från röd tee med Ann och Jan kände sig nog lite ensam där uppe på gul tee.
Vi spelade Bästboll Match där Ann och jag var två mot en. Orättvist kan tyckas, men jag är ju ovan att spela från rött, så :-)
Dagen började kylig och mulen, men det blev kanonväder.
Ann på hål 12. Ann lindar klubban bakom nacken i provsvingen och slår igenom svingen fantastiskt fint, men när bollen ska skickas iväg så bromsar hon ofta klubban i det här läget . Men rakt och långt blir det ändå.
 
Både Jan och Ann vandrar på tolvans fairway för att slå en gång till på bollen. Inget letande i skogen här. Vi var alla tre på fairway och skapligt långt.
 
Härligt och oväntat varmt och soligt sommarväder efter en kylig start.
 
Ann och Jan letar en boll som eventuellt studsade upp ur "Havet". Men det gjorde den inte.
 
Röd tee vann på hål 17 med 2/1 mot gul tee.
Men Jan vann den individuella poängbogeyn. En tävling som vi inte prioriterade.... :-)
 
Imorgon blir det ett knippe tävlingar. Nord-Syd, Köpenhamnare, individuell Poängbogey och naturligtvis spel om bollarna på sista hålet. Kanske även en match mellan röd och gul tee om jag spelar rött med Ann och Jan och Nigel spelar gult. Ingen dum idé.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0