Politik är viktigt....

 
... men inte riktigt min grej för försörjning.
Visst är det lite märkligt att de politiker som enbart försörjer sig på skattemedel beklagar sig över att andra ibland också får en liten skvätt av det gemensamma? Det som kallas skattebörda så länge det inte gäller de politiker som slingrad sig fram hela vägen.
 
Och de som pratat fram sig tillräckligt högt i den politiska hierarkin kan ljuga mer än de som försöker göra samma ekonomiska karriär genom att arbeta och slita i det som är skapande av ett bra samhälle. Tänker på alla småföretagare, butiker, vården, skolan, sjukvården, omsorgen om äldre....
 
Har lyssnat lite sporadiskt på konstitutionsutskottets förhör om det korkade köpet av NUON.
 
Maud Olofsson, som från regeringen då var med i affären behöver inte ställa upp och ljuga. Snällt av regering och regler.
 
Men vår statsminister kan inte backa ur. Men ljuga går bra.
Bra frisyr i påsktider.
 
Lite klent med målningen av ägget bara. Om frisyren beror på en allvarlig sjukdom, allmänt tunt hår och flärd eller en flirt med högerextrema vet inte jag, så det ska man inte spekulera om.
 
Jag har inga bevis för att våra betrodda politiker ljuger, men dom är oerhört duktiga på att slingra sig och skilja på information via samtal och dokumenterade möten.
 
Varje människa fattar ju att Fredrik tidigt var informerad om vad som var på gång.
Men det kan han ju förneka så länge det inte skett protokollfört..
 
Att han eller de andra inte hänger ut Maud Olofsson beror ju på att dom är tacksamma för vad hon gjort tidigare när det gällt att samla röster inför riksdagsval. Hon slipper vara med.
Skulle tro att hon är till och med är stoppad från att vara med.
 
Dom kan ju inte hänga ut henne eftersom det kan komma fram en sanning som sannolikt visar att det är våra toppolitikers (regeringens) viktigaste ministrarna som  ljuger.
 
Gissa om jag tänker låta dom fortsätta?  Nej nu ska jag rösta i höst, men inte på de som vill betala mer till politiker än till oss som jobbar eller jobbat i snart ett helt liv. Jag betalar gärna skatt på min pension, men ogärna till höjda löner till politiker som mest är intresserade av egen ekonomisk framgång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0