Cykeltävlingar...

Jag ser ofta på cykeltävlingar på Eurosport.
Mycket för att jag en kort period i min ungdom hade en begagnad tävlingscykel  för att träna benen för skridskoåkning.
 
Många år sedan. Gatsten i en dryg mil mellan Oxelösund och Nyköping. "Pavé" kallas det när dom har
stenlagd väg att cykla på ibland.
Längsta cykelresan för mig blev hallvägs till Stockholm, men där vände jag hem igen.
 
Vart cykeln tog vägen har jag inga minnen av, men skridskorna fanns kvar i några år.
Provade dom en gång för många år sedan (många = ungefär 45 år sedan), men då var dom fem nummer för små....
 
Det som förundrar mig mest om dagens tävlingscykling är hur dom barbent och kortärmat klarar vurpor utan svåra skador. Ibland inte ens skrubbsår.
 
Men den största behållningen är Roberto Vacchi som kommenterar. Ofta i kul samarbete med Anders Adamsson.
Finns inga bättre kommentatorer till livesport.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0