Vackert golfväder efter frost...

Jag spelade nio hål med Erling och Bengt. Vi gick ut lite efter klockan 12.
 
Bengt hade en hel del grymt bra utslag och bra fairwayslag, men just här blev det en rejäl torva och inte så långt.
 
Erling hade en svår star, men kom igen bra efter några hål. Här titar han länge efter sitt inspel på hål 8 över tallarna i gropen.
 
Mina trevliga spelkamrater efter avslutade nio hål.
 
Det kom så småningom rätt mycket folk ut på banan trots at det inte var så mycket bokat dagen innan. Många gäster, men också en hel del medlemmar dök upp i det vackra vädret.
 
Hörde några gäster som berömde banan mycket.
 
Björn och Alf ska snart ut på en runda, men tycks ha fastnat i någon sorts dataproblem med en modern telefon som är mer än en telefon...
 
Ingrid, Håkan, Agneta och Maj gick ut efter oss. Maj hade bråttom in och försvann ur bild...
 
En härlig halv golfdag. 13 poäng på nio hål är bättre än snittet i år, men alltså ytterligare en höjning av hcp. 
Börjar nog närma mig ett hcp som rimmar med nivån på mitt spel det här året.
 
Tävling imorgon. Vädret ser ut att bli bra trots frost på morgonen efter ytterligare en kall natt.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0