Om nyttan med klimatdebatt

En blogg som startade för många år sedan under namnet "The Climate Scam", såldes vidare till ett litet gäng som döpte om den till "Klimatupplysningen".
 
Jag var med och diskuterade och funderade på den ursprungliga bloggen i några år, men blev utesluten från att kommentera på okända grunder för ett par år sedan. Jag kan ana att det berodde på att jag kritiserade en militär (f d) som jobbar som attan med att stoppa vindkraftverk.
 
Men Klimatupplysningen har många besökare som gillar att läsa deras ibland kunniga men vinklade inlägg, men mest nonsens.
 
Sedan en tid har dom annonser på bloggen och har samlat pengar för att själva kunna annonsera.
Jo du Lena.
Vad är det ni vill?
 
Låter lite som "rör inte mitt liv". Och en hel del övertygad chansning på "Vad var det jag sa!"
Vem som nu ska leva så länge så att hon utropa det.
Men det är typiskt för engagerade skeptiker. Dom vill bevisa att dom var först med att ha rätt redan nu.
 
Jag är själv skeptisk till vår kunskap om klimatet, och  smått kritisk till en del politiska förslag till skatter och subventioner med klimathot som argument.
 
Men jag är riktigt skeptisk till bloggar som "Klimatupplysningen".
En liten samling av entusiaster som skaffat en svans av både det ena och det andra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0