Nord - Syd igen.

På hål 2
 
Nigel och Ann spelade imponerande bra.
Men Nord vann.
 
Några bilder från banan:
På hål två låg alla utslag i en rad före och efter tallen.
Jag var kortast och valde att slå en fade till vänster om tallen.
Men jag öppnade klubban för mycket och prickade trädstammen och studsade ut i skogen till höger.
 
Nigel prickade green på tredje slaget.
Snygg träffbild efter inspel till green på hål 2.
 
Nu krånglar det med bilduppladdning till bloggen, så jag avslutat med att berätta att Nigel gjorde en Birdie på hål 2.
Mycket nära en Eagle för Nigel på hål 6. Men det blev en ny Birdie.
Snygg träffbild på green hål 6 Bollen närmast hål var Nigels inspel! Nära Eagle och det blev en enkel Birdie.
 
Nigel fick ett besvärligt läge efter andra slaget över Havet. Men hellre än att droppa för sidovattenhinder så spelade han bollen som den låg.
Knepigt läge i mitt tycke. Men Nigel fick tag i bollen och skickade iväg den en bra bit. Kul at se en som är uppfostrad med att man spelar bollen som den ligger.
 
Påminner mig om när Ove och jag spelade på Vidbynäs för ett antal år sedan.
Där fanns en hel del vatten i spel, men inga pinnar som markerade om det var vattenhinder eller sidovattenhinder.
I Banguiden beskrev man det som att här spelar vi bollen som den ligger, eller droppar och slår en ny om vi inte hittar den eller betraktar den som ospelbar. 
 
Ann vann individuellt på 37 poäng och massor av Köpenhamnare.
 
Men Nord vann matchen med 4/2.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0