Nio hål från röd tee...

Spelade med Agneta och Maj, och passade på att testa hur det känns från röd tee.
När man fyllt 70 kan man ju som herre även spela tävlingar från röd tee.
 
Men det gav ingen mersmak eftersom jag streckade sex hål och skrapade ihop sammanlagt sex poäng på tre hål!
 
Fint väder hade vi i alla fall.
 
Här på hål 4
 
Och på hål 7.
 
Jag fick ett knepigt läge när mitt tredje slag från ruffen kort om 150.pinnen stack rakt upp i luften och från hög höjd försvann i bäcken, men jag såg inget vattensprut.
Inte så konstigt eftersom bollen landat i den mjuka kanten och gjort ett stort hål men studsat ur hålet och lagt sig fint. Men jag kunde inte spela mot green eftersom nedslaget hade vikt upp torva framför bollen. Men en Sandwedge framför green till vänster satt fint. Duffade inspelet och toppade nästa, så det blev inga poäng på hålet.
 
Inte på åttan och nian heller.
 
Men mina sällskapsdamer spelade bra. Båda hade nästan tre gånger så många poäng som jag!
 
Med tanke på väderprognosen så blir det nog golf även imorgon.
90 dagar golf så här långt i år och omräknat till artonhålsrundor så är det 82,5.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0