Kul återseende idag.

Och kul Greensome med Ove.
Ove och jag startade tävlingen och gick i samma boll som Classe och Nigel. Kul återseende för oss alla.
 
Även ett kärt återseende med Ann och Jan, även om Ove spelade med dom redan igår tillsammans med Angela - när jag var upptagen med att förlora 50 kr på trav. Lite mer förlorade jag eftersom jag spelade 100 kr på On Track Piraten på Vincennes igår... får sluta röka i tre dagar och låna cigaretter av andra när jag vill röka - helt i onödan eftersom jag egentligen är en icke rökare...
 
När det gäller golfen idag så var det ett kul samspel mellan Ove och mig.
Jag fick tillbaka en gammal skön känsla av hur roligt och enkelt det är med golf.
 
Minns när Ove och jag hade en turné neröver och spelade Lanna, Frösåker och Vidbynäs med flera banor...
Länge sedan, men då kunde jag svinga lugnt, rakt och hyfsat långt under en period.
 
Ove sitter nöjd efter att vi avslutat med totalt 41 poäng.
 
Men han var tvungen att åka hem till Gävle i hygglig tid, så han kunde inte närvara under prisutdelningen.
Inget problem för tävlingsledare Trond. Givetvis kunde Oves mamma Angela eller jag som lagkamrat hämta Oves eventuella priser.
 
Så bör det vara när det finns deltagare som antingen rest långt eller har ställt upp trots att jobbet kallar under prisutdelningen.
Men jag håller med om att deltagare som tycker att det är tråkigt med prisutdelningar ska bli utan pris.
 
På Pernillas öppna tävling blev det helfel. Speciellt eftersom Nigel fått Ok från Pernilla att jag kunde hämta hans pris. Pinsamt blev det när jag hoppade upp och jublade, men Karin vände sig till publiken och sa att inga närvarande får pris. Många i publiken applåderade givetvis Karin. Då fanns det ju bättre priser att hämta för andra.
 
Jag minns en tävling som Stråken hade tillsammans med Charlies för många år sedan, och jag kom sist.
Det var prisutdelning uppe på Charlies. Många med dåliga resultat hade stannat hemma.
 
När alla hade fått sina priser så återstod det bara en Uffe som kom sist.
Här har vi slutligen en som haft en tung dag sa Calle. Ta resten sa han och samlade ihop det som fanns kvar på prisbordet. Så visst finns det en poäng i att låta de som åker hem bli utan pris.
 
Att jag tjatar om det här beror mest på Karins kommentar den gången då jag staplade tillbaka till min plats med famnen full av priser.. "Det där var nog uppgjort!". Många år sedan och preskriberat Karin.
 
Men Trond fattar vad golf handlar om.
 
Golf är ett kul sätt att träffas och ett kul sätt att utmana sig själv.
Dessutom är prisutdelningen i klubbtävlingar en stor underhållning, och de som missar den men har spelat bra golf bör ändå få sitt pris om det finns ett rimligt skäl för att inte kunna närvara.
 
Fokuseringen på prisutdelningen och umgänget efter den tycker jag tillhör en annan värld än min!
Jag umgås på golfbanan, spelar så bra jag kan, har kul även när det skiter sig, och sitter kvar för att applådera och ta lite bilder.
 
Men om jag inte har tid att stanna kvar så åker jag hem. Men jag åker sällan hem bara för att mitt golfspel inte har nått de höjder som jag inbillar mig att jag kan nå.
 
Prisbordet.
 
Och ett knippe bilder i väntan på prisutdelningen.
Jan visar hur man skickar upp ett bunkerslag. Undrar om han använde klubbans Bounce med kraft, eller tog bollen tunt med öppen klubba och mindre kraft...
 
 
Härlig sommarvarm höstdag på golfbanan i Idre.
 
Jag trodde länge att Ove och jag skulle vinna på våra 41 poäng i en Greensome.
 
Men far och son Mortensen droppade i några Birdies blandat med annat som räckte till 44 poäng.
Grymt bra spelat!
Om jag inte hörde fel så var det lille pappa som tackade sonen för att han ordnade lägga upp på green för alla Birdieputtar.
 
Ove och jag kom tvåa, och Ove var närmast hå på hål 17.Min dator eller bloggservern fladdrar, så jag avslutar här.
Men vi hade en fantastiskt varm och kul sommarvärme i början av september på en golfbana som är så rackarns kul.
 
Ett tips från en hemmaspelare:
Gräs växer i solljus. Greenerna blir lite långsammare på eftermiddagen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0