Golf, bilverkstad och annat...

Jag har ju bilen på verkstad efter gårdagens grundliga motortvätt, men för att hitta ett minimalt oljeläckage så måste bilen köras lite. När den stod parkerad i natt med en stor vit kartong under motorn fanns inte den minsta droppe. Och det är ju inte överraskande eftersom den inte drar någon motorolja.
 
Därför måste den provköras ett par dagar innan den ska åter till verkstaden för att lokalisera ett eventuellt läckage.
 
Nu står den parkerad med vit kartong under motorn igen efter att jag kört till golfbanan och en tur till Fjällbäcken.
Och det märkliga är, peppar, peppar, att den alltid startat som en normal bil efter att den lilla vakuumslangen sattes på plats via en enkel skarvning på 3 minuter igår... 
 
Passade på att spela lite golf också.
 
Härligt höstväder, men få golfare på banan före kl 11, så jag fortsatte provkörningen av bilen med en tur upp till Fjällbäckens tomtområde för att kika på två duktiga och trevliga tomtar som bygger.
John och Classe i farten. Två hus på gång parallellt.
 
Imponerande att se hur John svingar släggan. Kolla den axelbreda stansen och vikten lite mer på främre foten...
Vet inte varför jag kom att tänka på bygget av Notre Dame när jag kikade på bilderna, men visst är det något kyrkligt och hisnande över det hela?
 
Tillbaka på golfbanan så dök det upp två bekanta som jag aldrig tidigare spelat golf med. Men vi har träffats på banan flera gånger i många år.
 
Här är vi på hål 8. Cia och Anders planerar sina puttar efter att vi alla krånglat oss fram till green.
 
Jag och Cia promenerade och Anders åkte bil, men i backarna liftade Cia med Anders, och frågar här om det är OK för mig att promenera uppför Lilla Mördarbacken - den jobbiga från hål 8 till hål 9.
Inga problem för mig, dessutom körde Anders artigt i min promenadtakt.
 
Kul golfrunda även om det bara blev nio hål och 11 poäng för min del. Anders hade 16 poäng.
Cia och jag träffades genom jobbet för typ 20 år sedan. Anders har jag bara sagt hej till på golfbanan.
På tiden att vi spelade en runda tillsammans. Blir nog fler nästa år om jag får bestämma...
 
Nu ska jag knappa in mina poäng för rundan som blev usel beroende på i första hand dålig puttning.
Slarvig, osäker och illa fokuserad puttning kan resultera i minst två extra slag per hål. Och det som kanske börjar med slarv skapar osäkerhet som i sin tur gör att man tappar fokus och chansar.
 
Men jag lyckades sätta en putt som var längre än en meter på sista hålet.
Dagens golfbehållning förutom det trevliga sällskapet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0