Stormvarning

Jo det blev lite för stor uppmärksamhet på ovädret innan det drabbade Sverige....
Jag tittade lite då och då på på direktsändningen från SVT, men kikade också på yr.no och klart.se. Där såg det inte ut att bli så dramatiskt.
 
Den fria konkurrensen gör väl att de olika meteorologiska instituten jobbar på egen hand för att bli bäst och sälja mer. Eftersom dom inte bara konkurrerar om prestige, det handlar ju också om pengar eftersom dom säljer prognoser till verksamheter som är beroende av väder.
 
Men vad media tycker var en stor miss var nog inte så stor anser jag.
Missen var nog att SVT, Aftonbladet och några till gjorde ett stort spektakel av det hela innan det hänt...
... och nu skyller Aftonbladet allt på SMHI...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0