Spännande golf igen...

Spelade om bollar och äran med Alf och Nigel.
 
Nigel vann första nio på lägre hcp. Han och jag hade 16 poäng. Alf lite mindre.
Vinnaren av hål nio skulle också få två bollar. Jag vann.
 
Sista nio var länge jämn mellan Alf och mig men på hål 15 tog Nigel ifatt större delen av det han halkat efter genom ett Par och 4 poäng!
 
Och genom en Bogey för 3 poäng på hål 16 så var Nigel ifatt.
Nu låg Nigel och jag lika på sista nio och totalt.
Lika även efter hål 17 där vi alla räddade var sin Bogey trots noll greenträffar på utslagen.
 
Nu handlade det alltså om vem som skulle vinna 6 bollar till, 2 för sista nio, 2 för totalsegern och 2 för vinst av hål 18.
 
Det blev tätt ända in på green, men Nigel vann rubbet på en Bogey.
 
Men vi hade också en Köpenhamnare över arton hål som jag vann. Så om jag inte räknat fel så förlorade jag bara en boll.
 
Ett annat kul gäng spelade en 10-manna scramble lite senare på dagen.
Några var tidigt ute på puttinggreen eftersom dom insåg att det var där alla Eagels och Birdies skulle droppa i.
 
Och här kommer Emil som var en av initiativtagarna och hade annonserat på Facebook.
Vi skulle just fortsätta vår tävling på hål 10, och Alf berättade för Emil att han gärna är med nästa gång, men nu hade vi ju bokat en treboll tidigare, så Alf prioriterade vårt sällskap. (kanske var det därför som han spelade lite okoncentrerat ibland)
 
Nu verkar dom samlade, men frågan är om dom är tillräckligt taggade för att göra minst Birdie på alla hål...
 
När vi kom till hål 16 så var hela scramblegänget på hål 4 och skulle slå ut på hål 5 när vi vandrade vidare..
Vi hörde att de hade börjat med två Par och två Birdies....
Men vi hörde ett jubel efter att Agneta slagit ut på hål 5. Men inte tillräckligt högt och långvarigt jubel för att det skulle kunna vara en Hole in One...
 
Undrar om dom hann runt innan det blev lite halvmörkt som nu...
 
UPPDATERING:
 
Hittade den här bilden på Emils FB. Nu är det bara nio hål kvar...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0