Byter lite...

... målningar i sovrummet alltså.
 
Mina barns mamma i våningen i Paris. Anna var på gång, men Per skulle födas precis innan vi skulle återvända till Sverige, så han kom till världen i Avesta... fick inte flyga med en nära födsel, och vi skulle ju hem efter tre år i Paris.
 
Uffe själv skymtar i spegeln ovanför den öppna spisen.
 
Inte för att jag drömmer mig tillbaka till gamla tider, men det är ju också dumt att förneka dom...
Fåtöljen på bilden är en av de fyra vi köpte innan flytten till Paris. En finns kvar i Idre.Tre gick sönder i olika omgångar eftersom de snygga träbågarna inte tålde vikten av mamma, pappa och barn,, ;.)
 

Kommentarer
Postat av: Stig-Arne

om det är uffe som skymtar i spegeln? Vem målade i så fall tavlan? För om det är en spegel så står ju konstnären i spegeln till höger om motivet.

Svar: Den konstnärliga friheten Stig-Arne. För du tror väl inte att jag målade rubbet vid en enda sittning? Det började med en snabb blyertsskiss av hustrun i fåtöljen. Resten är målarens försök att återskapa en stämning. Det är inte en kopia på ett foto.
UffeB

2013-10-15 @ 16:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0