Bra golf och spännande...

Spelade först 18 med Nigel där vi satsade golfbollar i pris.
1 boll till varje birdie.
1 boll till vinnaren av första nio.
1 boll till vinnaren av andra nio.
1 boll till vinnaren av totalen.
1 boll till vinnaren av hål 18.
 
Dagen började med frost och dimma men blev härligt solig vid tolvtiden när vi skulle starta.
Jag var i klar ledning efter fem hål. Fyra poäng före Nigel.
Men, men, Nigel kom igen och gjorde tre par i rad.
Nigel vann en boll på 19 poäng, och jag hade 18 poäng.
 
Efter pausen trodde jag att jag skulle förlora två bollar till när Nigel startade med ett par på hål 10.
Jag räddade en dubbelbogey för 1 poäng.
 
Men jag såg en chans att hämta igen lite när Nigel hamnade i bunkern på hål 11.
Jag låg bakom green men inte alltför besvärligt.
 
Nigel spelar numera helst gul boll. Gåva från Jan.
 
Jobbig bunker med massor av lös sand. Men Nigel skyfflade med kraft upp både boll och sand på foregreen.
Två bogeys och delat hål.
 
På hål 12 och 14 gjorde jag par, och vi var plötsligt lika i poängtävlingen.
 
Hål 15 är ett ständigt bekymmer för mig när tee är det ska vara.
Jag når aldrig över vattnet rakt fram. Och slår jag rakt fram till höger om vattnet så landar bollen för tidigt och studsar och rullar vänster och hamnar i vattenhindret.
Jag måste slå en fade mot vattnet för att kunna rulla förbi viken. Lyckas ibland.
 
Idag lyckades jag träffa med skaftet eller hälen på klubban och hamnade i skiten till vänster och kort om röd tee.
Men vi hittade bollen i ett jobbigt läge. Efter tre slag var jag uppe på fairway, men fortfarande med hela den frustrerande viken i skottlinjen. Den var ju egentligen inte i spel, men ni vet hur det kan gå när man ska ta i och kompensera?
 
Toppad boll rätt ner i myren. Men den studsade före myren och gick att hitta omgiven av mjuk mossa en bra bit ut i en gungande myr.
 
Jag har aldrig tidigare klivit ut så långt i den gungande myren.
 
Men jag fik iväg bollen en bra bit. Trodde att jag skulle kunna rädda 1 poäng.,
men icke.
 
Vi delade sista nio, men Nigel vann totalen och ytterligare en boll.
Men jag vann hål 18 och fick en boll tillbaka.
En boll upp för Nigel alltså.
 
Vi spelade nio hål till.
Gissa vem som vann en golfboll?
 
Jag vann tillbaka den som Nigel vunnit tidigare.
En kul golfdag i härligt höstväder!
 
*   *   *
Kul med kommentarer från bloggläsare som jag inte visste att jag hade...
skrev en kommentar igår och sa att han läst bloggen länge. Kul.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0