Väderfel...

... prognosen alltså. Vädret är sällan fel.
 
Vi ställde in dagens fyrboll efter väderprognoser på SVT och YR.NO, men Classe och jag som inte har mer än 2 km till golfbanan såg att det nog skulle gå bra att spela några hål.
 
Halv tio tänkte jag ta en kopp kaffe på ICA. Utanför Systembolaget som skulle öppna kl 10 var det en mindre folksamling, så jag skämtade och frågade om det var gratis för den förste kunden...
Röda mattan utrullad utanför entrén till bolaget.
 
När jag kom till ICA´s entré så fattade jag att mitt skämt inte var så roligt som jag tyckte. ICA var inte heller öppet! Man passade på att ha nyinvigning av den ut- och ombyggda butiken, också kl 10.
 
Men jag fick min kaffekopp på golfbanan innan Classe och jag gick ut och spelade nio hål utan regn.
Det blir allt grönare på banan i en rasande fart nu. Här en bild från hål 7.
 
Classe och jag hade en jämn match där det svängde fram och tillbaka med ett hål upp för någon av oss eller lika. Classe vann nionde hålet lätt, vilket gjorde att matchen slutade oavgjort.
 
I morgon blir den inställda matchen mella Alf, Classe, Nigel och mig genomförd om inte väderprognosen har totalfel.
 
*   *   *
 
I går såg jag ett exempel på skillnader mellan generationer  ;-)
 
Fullvuxen målar...
 
Snart fullvuxen målar. Att döma av hur han håller telefonen så är han högerhänt  ;-)
 
Nåja, skämt åsido, båda var mycket flitiga och noggranna, men jag kunde inte låta bli att ta bilden..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0