Sommar?

Ringde Erling på förmiddagen, och det blev en runda på golfbanan.
Stig-Arne spelade också eftersom han fick hyra en golfbil på grund av sin fotoperation.
 
I väntan på att dom skulle dyka upp så tog jag ett par bilder på banan över de två hål som visas på klubbens webbkamera, men från två andra vinklar som int går att täcka in med en fast monterad kamera...
 
Hål 9. Där ska det grävas snart för att ordna en bättre dränering från den asfalterade vägstumpen upp till restaurangen och ner till myren och sjön vid 150-pinnen.
 
Hål 10. Inte samma överblick som från webbkameran som sitter 6 meter över marken vid restaurangen. Men man kan skymta slutet på fairway bakom träden till höger.
 
Erling fokuserar och Stig-Arne vilar i golfbilen.
Jag spelade bara nio hål, men mina spelkamrater fortsatte hela varvet.
 
*   *   *
Tog en tur till Klingforsen.
Ingen riktig fart på vårfloden än, men en kallfront med nederbörd väntar som man kan se i skyn.
 
På hemväg från Klingforsen stannade jag till och tog en suddig bild på tre glada golfare som just spelat hål 6.
Ingrid, Håkan och Agneta tror jag att det var.
 
*   *   *
Hälsade på hos Arne och Vicky också. Angela var på golfbanan.
Vicky tog det lugnt och såg ut att njuta av den härliga värmen som vi plötsligt fått.
 
Arne njöt också i solen. Hade tagit en paus från trädgårdsarbete såg det bestämt ut som.
 
*   *   *
På fredag får jag sommarhjul på bilen. Två nya däck behövs. Lite sent kanske, men vi hade ju en hel del snö så sent som i torsdags...
 
*   *   *
I morgon får vi nog den nya linsen till webbkameran på golfbanan. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0