Golfmatcher...

Spelade först en Köpenhamnare med Alf och Nigel.
 
När Nigel och jag åkte golfbil i ruffen på hål 7 så skramlade det plötsligt till under bilen. Lät som ett allvarligt haveri.
Men det visade sig vara ett avlagt renhorn som hade gömt sig i det långa gräset.
 
Golfmatchen var länge ganska jämn, men så småningom tog Nigel kommandot.
 
Vi hade som synes härligt väder. I pausen efter nio hål träffade vi Björn som hade gått nio hål ensam, men fick skjus ut igen av Trond för att börja om tillsammans med Anders H som nyss hade gått ut ensam. Martin och Fredrik diskuterade greener. Det ser bra ut i år, men några greener kan bli bättre med lite extra insatser.
 
På hål 15 fick jag ett kepigt läge i vattenhindret.
Jag fick iväg den vackert gula bollen hyfsat.
 
Alla tre delade hålet, men det hjälpte inte mig eftersom jag låg trea.
 
Nigel vann, Alf kom tvåa.
 
Nigel och jag spelade därefter ytterligare sex hål. Nigel vann på näst sista hålet. Priset var en golfboll.
Sista hålet blev ytterligare en tävling om en boll. Den bollen vann jag, så vi bytte bara bollar...
 
*   *    *
Grillen har plockat fram utemöblerna, och då kom regnet.
Bra med regn för golfbanan, men inte så kul för de som vill njuta av sol vid Grillen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0