Golfbanan...

Pipa och Gunnar var ute en runda efter att ha fixat en glapp batterianslutning i golfbilen.
Pipa provkör efter att en mutter dragits åt. Det som ser ut som regn i bakgrunden dök inte upp här.
 
Stig-Arne ch Erling var också på plats för att reparera stommen till det trädfällda tältet vid restaurangen.
Med lite finurligt byte av delar i stommen, och en del svetsande av knäckta hörnfästen, så ser det ut som att det fortsatt blir ett tält utanför restaurangen.
 
Maj och Agneta spelade golf och har här fikapaus efter halva rundan.
 
Jag var där med Peter Friebel för att byta lins på webbkameran.
Mycket klättrande upp och ner från tak blev det för Peter. Jag var för feg. Inte på grund av höjden, men på grund av min klumpighet och knepigt för ryggen att gå på stegar där man använder ett ben i taget.
 
Men efter ett antal försök att ställa in fokus på den nya linsen och flera samtal med leverantören så monterade vi tillbaka den gamla linsen. Tycks som att vi fått fel lins. En bra lins i och för sig, det kunde jag se när Peter skruvade i den. Perfekta närbilder på hans fingrar när dom var någon cm framför linsen. Man kunde ha använt de mönstren för att använda i vilken koll av fingeravtryck som helst... ;-)
 
Kanske vi fick ett mikroskop istället för en ny kameralins?
 
Men hur som helst så fortsätter jobbet med att byta lins så snart som leverantören har förklarat vad dom skickat.
Jag tror personligen att linsen (objektivet) dom skickat är avsett för en annan kameramodell.
 
Så fortsättning följer, Och gräset på golfbanan blir allt grönare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0