Golf med Classe

Vi värmde upp lite på rangen och fick sällskap av Angela som var på plats eftersom Martin skulle släppa på vattnet till  restaurang m m.
 
Classe bjöd på en stor hink med rangebollar och Angela fick också prova några klubbor.
Det blev kanonväder och på banan kunde Classe ta av sig jackan. Jag kämpade på i långkalsonger och tröja och jacka. Svettades ganska mycket alltså trots att jag bara hade tre klubbor att bära på.
 
Det var fler på banan. Både golfare och banarbetare.Greenerna prioriterade såvitt jag kunde se.
Men vi som spelade golf satsade på att slå lagom långt och rakt.
 
Men snett kunde det bli. Ospelbart och dropp i skogen, Classe ett upp efter två spelade hål.
 
Så småningom, och på ett hål längre fram, hade jag tur och sänkte en putt med en järnsexa via studs på en liten kvist. Jag vann matchen med ett upp efter nio hål så vi spelar nog en ny runda i morgon. Efter det väntade regnet.
 
Classe tränade lite på rangen efter vår match, och han verkar riktigt taggad inför en ny golfsäsong.
 
*   *   *
Vi kikade också på installationen av webbkameran för att se var stolpen lämpligen skall kapas nedtill för att den ska kunna sänkas ned för service från taket, men ändå kunna höjas någon ytterligare meter.
 
*   *   *
Klingforsen växer
Inte fullt ös än men märkbart ökat flöde jämfört med gårdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0