Facebook är ...

... ointressant för mig.
Och lite rörigt. Men det beror nog på att jag inte kan hantera fenomenet.
Inte brytt mig helt enkelt.
 
Klippte nyss en bild från Idrefjällens Golfklubbs Facebook som den presenteras hos mig när jag tittar:
 
 
Känns för mig både inaktuellt och konstigt på andra vis.
Till höger syns t ex en gammal kommentar från mig längst upp. Att bli påmind om Birger som gick bort förra året är inte störande, men jag gillar inte Facebook.
 
Tycker nog att golfklubben ska använda sin webbsida för att t ex visa aktuella bilder från den vackra banan, och skriva flitigt om nyheter.
 
Webbkamerans syfte är huvudsakligen att förmedla ett intryck av vår skogsbana och visa vädret. Att man så småningom kan se härligt gröna greener och fairways med små golfare på hål nio och hål tio är inte helt fel.
 
De bilder som visar hur vacker banan är i övrigt, och hur gräset växer och hur roliga tävlingar och andra sammankomster vi har i klubben kan inte en webbkamera visa. Men det är enkelt att fixa med ett bildgalleri på hemsidan.
 

Kommentarer
Postat av: Angela

Håller med Dig angående facebook.Har inte det minsta intresse , men det vore väldig roligt att läsa lika mycket på hemsidan. Tyvärr är den ganska tunn.

2013-05-07 @ 09:03:47
Postat av: Angela

Jag har ett komentar till. vet ej om det handlar om fecebook men på hemsidan står att greenkeper tycker.
Vad??
kan inte läsa det, måste jag gå in på facebook???

Svar: Hej Angela.Det är nog att betrakta som ett tecken på att man i klubben eller stiftelsen lyssnat på de som vill styra om informationen från Facebook till klubbens hemsida.

Men det är bra att skynda långsamt när det gäller det här sättet att kommunicera snabbt, fritt och brett.

Den officiella hemsidan kommer noga att bli bättre ganska snart som det ser ut. Facebook kan väl få leva sitt eget liv för de personer som vill berätta sina historier för sina vänner, men att göra Facebook till en informationskanal för en golfklubb med en egen hemsida känns för mig fel. Mycket fel.
UffeB

2013-05-07 @ 18:00:21
Postat av: Danne

Hej Uffe.
Synd att du missat hela poängen med Facebook.
Hade du skrivit detta på Facebook istället för här, för har man Facebook så behöver man ingen blogg, det är lixom bloggen mm mm.. iaf så hade Angela sett direct att jag kommenterat detta inlägg, nu kommer det förmodlingen dröja länge innan hon ser detta, ja ända till hon själv kommer på att gå in å titta om nått har hänt... Många fler kommer att läsa din blogg/facebook och kommentera om man verkar där.
Sen att golfen är dålig på att uppdatera sin facebook är ju en annan femma, men det går lixom av sig själv om ni andra skriver där...
Ge det en chans du uffe, det är ju inte för intet som Facebook har 600milioner medlemmar...
Jag tycker mycket om din blogg, och tycker det är synd att inte fler kommenterar dina intressanta inlägg.

MVH Danne...


Svar: Tack Danne!
Ska begrunda och fundera, Men jag tror inte på att det blir så mycket roligare om man blandar ditten och datten om allt och alla när det gäller att informera om en golfbana.
När det gäller min blogg, så är den ju just min blogg. Jag lider inte av att inte hela världen läser eller att fler kommenterar.
Jag förstår hur du menar, men är inte inne på de tankegångarna.
UffeB

2013-05-07 @ 20:03:07
Postat av: Anonym

Som sagt, tror inte du förstår hur det funkar..
Dom som är vänner med dig ser allt du skriver.
Dom som gillar golfens facebook ser det du skriver där...
Om du tx gillar ICAs facebook ser du vad dom håller på med, och om du kommenterar det ser dom som gillar ICA det, inte dom som gillar golfen...
Mmm lite svårt att förklara, man förstår hur bra det är när man är inne i det...
Lycka till :) // Danne...

Svar: Jo det är nog bra Danne.Men jag har nog inte fler än 25 vänner, så nöjer mig med att några hundra tittar in på min blogg då och då, och de flesta som funderar på att spela golf i Idre kollar golfklubbens hemsida innan dom bestämmer sig.
UffeB

2013-05-07 @ 20:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0