Bilprovning är annorlunda nu

Jag fick ett brev i februari med en tid i Sveg nu på fredag.
När jag kollade för någon vecka sedan såg jag att tiden bara gällde om jag betalade före tredje maj. Vilket jag inte gjorde.
Ett brev skickat i februari med besked om bokad besiktning sista maj. Så klart glömde jag det. Minns att man förr betalade på plats. Man kunde också ringa en station för att kolla om det gick att slinka in, men icke nu.
 
Konkurrenterna som nu finns lovar en tid inom 48 timmar. Men dom finns inte här.
Bilprovningen har nog valt fel väg för att möta konkurrensen. Ska man åka massor av mil för en svåråtkomlig bilbesiktning så kan man väl åka några mil till och få en tid inom 48 timmar.
 
Kul för stororterna kanske, men här ute i glesbygden blir det bara svårare och svårare att bo när det gäller service från det vi gärna betalar skatt för
 
Men vi har ju en golfbana som tycks bli bättre än på flera år. Trots att Älvdalens kommun inte uppmuntrar den så som jag som skattebetalare skulle önska.
Jag har inte gjort någon noggran kalkyl, men uppskattar att en satsad kommunal skattekrona
på golfbanan i Idre skulle kunna ge drygt en krona tillbaka (troligen det dubbla)  för att satsa på barn, skola och äldre i Idre. 
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0