Spännande golfmatch idag!

Efter tidigare två matcher där Ann och Jan vann den första och Martin och jag vann den andra så blev det idag extra spännande.
 
Jag laddade med en dubbel stompmacka hos Alfon i Stompbua.
Ett mysigt fikaställe vid ICA-parkeringen där man kan få gott kaffe, nybakad stomp och trevliga pratstunder med Alfon själv eller besökare.
 
Dubbel stompmacka med både messmör och ost. Alvedon för att känna mindre av mina små muskelproblem i ryggen. Hade också med mig en tub Voltaren Gel, men den använde jag aldrig.
 
Ann och Jan hämtade upp mig vid Stompbua.
 
Första nio hålen var spännande. Det svängde lite fram och tillbaka, och Ann och Jan var ett upp efter nio hå l.
På hål 10 plockade jag upp kameran eftersom det är en plats för fotografering - och mina slag tog slut på vägen fram efter besök i Norskhålet med flera återbesök på vägen fram.
Men jag hade ju Martin att luta mig mot.
 
Martins parputt slank förbi på hålkanten...
Men returen satt.
 
 
En enormt vacker och annorlunda golfbana har vi här i Idre.
Men många av oss blir "hemmablinda" och tittar mer på små grässkador än på helheten.
 
Alla hål är olika. De flesta hålen ligger var för sig och man behöver aldrig fundera över vilken flagga som man ska sikta på för inspel från långt eller kort...
 
Och servicen med god mat, och fika efter nio hål, är nu återigen i toppklass!
Tjejerna har full koll på vilka som kommer in på hål 9 och har allt förberett för gästerna som dom känner igen.
 
I golfmatchen vann Martin och jag med 2/1. Martin hade Eagelputt på hål 12.Blev Par, men ändå....
 
Ny match imorgon efter att jag har klippt håret hos Karin.
Nu dyker jag ner i tvättstugan för fjärde gången i kväll....
Därefter Zzzzzz
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0